Inhouden warm blok
Moderator: Pieten
Inhouden warm blok
Ik heb al sinds ik mn mr2 een maand geleden gekocht heb problemen met een vertraging in mn gaspedaal met warm motorblok. Hiermee bedoel ik dat wanneer ik gas geef in neutraal het toerental even terug valt en daarna pas reageert, erg vervelend bij het wegrijden. Als het blok koud is reageerd alles gewoon goed.
Ik heb zojuist mijn bougies vervangen en merk geen verschil. Is er iemand die enig idee heeft waar dit mee temaken kan hebben?
Ik heb zojuist mijn bougies vervangen en merk geen verschil. Is er iemand die enig idee heeft waar dit mee temaken kan hebben?
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
Re: Inhouden warm blok
De mijne heeft daar ook last van, echter met koude motor ook.
Heb bougies vervangen, gasklephuis schoongemaakt.
Luchtmassameter vervangen.
Nieuw lucht filter, olie en filter vervangen.
Blijft hetzelfde.
Heb bougies vervangen, gasklephuis schoongemaakt.
Luchtmassameter vervangen.
Nieuw lucht filter, olie en filter vervangen.
Blijft hetzelfde.
Re: Inhouden warm blok
Zou een lambda sensor kunnen zijn, deze werkt pas met een motor die op temperatuur komt.
Re: Inhouden warm blok
Is het mogelijk om die lambda sensoren door te meten (weerstand of iets dergelijks) voordat ik meteen nieuwe koop? Oja en hoeveel zitten er totaal in dat blok?vvti-2007 schreef:Zou een lambda sensor kunnen zijn, deze werkt pas met een motor die op temperatuur komt.
Re: Inhouden warm blok
Er zitten er 3 op.
Normaal gezien zou je hem uit kunnen lezen.
Normaal gezien zou je hem uit kunnen lezen.
- -RdV-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
- Type MR2: ZZW30
- Contacteer:
Re: Inhouden warm blok
Zowel lambda als luchtmassa zijn op ebay te krijgen voor ~40 euro.
Ik rij nu ongeveer 18.000km met zowel de lambdas als de lmm zonder problemen.
Ik rij nu ongeveer 18.000km met zowel de lambdas als de lmm zonder problemen.
Re: Inhouden warm blok
Volgens mij gaat bij een kapotte Lambda sensor het motormanagement lampje branden als één van de drie stuk is. Een artikel dat je als MR2 eigenaar beter zelf vast in voorraad kunt hebben. Ze gaan namelijk best af en toe stuk. Online besteld heel goedkoop, via garage besteld heel duur...Is het mogelijk om die lambda sensoren door te meten (weerstand of iets dergelijks) voordat ik meteen nieuwe koop?
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
Re: Inhouden warm blok
Gaan we onderzoeken
Re: Inhouden warm blok
Ik werd gisteren verrast door het motorlampje en heb toen MAF sensor schoongespoten met contact cleaner en tegelijkertijd de ECU gereset.
Het motor lampje ging uit en nu nog steeds na 20km rijden en nog belangrijker hij houd nou niet meer in met een warm blok. Heb voor de
toekomst maar een nieuwe MAF sensor besteld (kosten maar 14ekk). En zit eraan te denken om nu ook maar 3 lambda sensoren te kopen. Weet
ik meteen dat alles goed is. Heeft er iemand een linkje naar alle 3 de budget lambda sensoren die er ook ervaring mee heeft?
Het motor lampje ging uit en nu nog steeds na 20km rijden en nog belangrijker hij houd nou niet meer in met een warm blok. Heb voor de
toekomst maar een nieuwe MAF sensor besteld (kosten maar 14ekk). En zit eraan te denken om nu ook maar 3 lambda sensoren te kopen. Weet
ik meteen dat alles goed is. Heeft er iemand een linkje naar alle 3 de budget lambda sensoren die er ook ervaring mee heeft?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: Inhouden warm blok
Originele Bosch voor € 47 per stuk, betere prijskwaliteit zul je niet vinden: https://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/1149537
Zal deze direkt even bij het onderdelengedeelte zetten, kan ik ze ook weer terugvinden als ik er weer één nodig heb.
Met dank aan Gerko voor de tip.
Zal deze direkt even bij het onderdelengedeelte zetten, kan ik ze ook weer terugvinden als ik er weer één nodig heb.
Met dank aan Gerko voor de tip.
Re: Inhouden warm blok
Hallo allemaal
Beetje laat mijn excuus.
Als jou benzine verbruik niet om hoog is gegaan, en je emissies gelijk zijn gebleven is er niets aan de hand met de O2 sensor.
Als je alle 3 wilt vernieuwen is dat toch wel een prijzige aangelegenheid.
MAF kan een hele hoop doen, en een paar goeie bougies ook, altijd irridium gebruiken.
Maar het probleem kan ook nog andere oorzaken hebben:
Een haperende TPS sensor, iets wat bijna nooit voorkomt.
Ergens een lekje in de luchttoevoer, in de slangen of een klem er niet helemaal goed op.
Choke blijft hangen.
Injectoren vuil.
Alles wat eigenlijk te maken heeft met het door de ECU af te stellen benzine mengsel.
Ik heb mijn lambda wel kapot, de auto loopt nog steeds goed, maar het MM lampje brand.
Verbruik is van 1:13.2 naar 1:9 gegaan
Daar kan je dus aan merken dat er iets niet helemaal in orde is.
De ECU geeft melding en de motor word met een standaard instelling een beetje tussen specs gehouden.
Grtz
Mr dude
Beetje laat mijn excuus.
Als jou benzine verbruik niet om hoog is gegaan, en je emissies gelijk zijn gebleven is er niets aan de hand met de O2 sensor.
Als je alle 3 wilt vernieuwen is dat toch wel een prijzige aangelegenheid.
MAF kan een hele hoop doen, en een paar goeie bougies ook, altijd irridium gebruiken.
Maar het probleem kan ook nog andere oorzaken hebben:
Een haperende TPS sensor, iets wat bijna nooit voorkomt.
Ergens een lekje in de luchttoevoer, in de slangen of een klem er niet helemaal goed op.
Choke blijft hangen.
Injectoren vuil.
Alles wat eigenlijk te maken heeft met het door de ECU af te stellen benzine mengsel.
Ik heb mijn lambda wel kapot, de auto loopt nog steeds goed, maar het MM lampje brand.
Verbruik is van 1:13.2 naar 1:9 gegaan
Daar kan je dus aan merken dat er iets niet helemaal in orde is.
De ECU geeft melding en de motor word met een standaard instelling een beetje tussen specs gehouden.
Grtz
Mr dude