Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...
Kleine introductie, mijn naam is Dennis en woon in het met zon overgoten Maasdam. Mijn aw11 heb ik in 2013 aangeschaft en twee jaar lekker mee rond gereden.
Nu is het moment aangebroken om de mr2 volledig aan te pakken .
Plannen die ik heb:
Motor:
4AGE 20v Blacktop
Wisselbak:
C60 (Celica GTS)
Carrosserie:
Ontroesten
Ophanging:
Onderdelen zandstralen
Alle rubbers vervangen
Uiteraard zal er tijdens het project meer naar voren komen.
Uiteraard past een c60 niet direct op een 4age, daarom wordt deze gecombineerd met een c52 bellhousing. Ik moet helaas nog op een aantal lagers wachten voordat ik de bak kan afbouwen.
De c60 is eigenlijk een verbeterde versie van de c160 die normaal gesproken gebruikt wordt. De ratio's zijn gelijk aan de c160. De voornaamste overweging is dat het schakelmechanisme aan de juiste kant zit voor de mr2.
Kleine update:
Het subframe (iemand de juiste benaming) voor de ophanging aan de linkerkant heeft zijn beste tijd gehad. Misschien valt er nog wat van te maken als deze gezandstraald is, maar ik frees het ergste.
Met veel pijn en moeite de tie rods van de achterwielophanging los gekregen. Helaas niet op de manier zoals Toyota het jaren geleden bedacht heeft. Ze zijn los en nog recht, afstellen is weer mogelijk
Om niet nogmaals tegen hetzelfde probleem aan te lopen ga ik een M16 moer vast lassen aan het middelste stuk. Met deze oplossing wordt het afstellen van de toe een stuk makkelijker.
Nu je het blok eruit hebt, controleer even de staat van die 2 koelbuisjes die onder het inlaatspruitstuk hangen, ze zien er al wat fragiel uit. Die wil je misschien vervangen nu je er nog makkelijk bij kunt. Bij mij zijn ze al eens doorgerot, en het is een pijn in de kont om ze te vervangen in de motorruimte.
[quote="SinneDsOnline"]En nu een aantal afbeeldingen van de werkzaamheden tot nu toe
Aangezien dit blok niet meer terugkomt in de mr2 is dat niet zo'n probleem. Maar wil je wel bedanken voor de tip. Ik maak mij meer zorgen om de kachelleidingen die langs de brandstoftank lopen. Zoals je kan zien op de onderstaande afbeelding kan dit niet heel lang goed gaan.
Ik heb er nog geen schroevendraaier in gestoken, ik moet namelijk nog de rest van het koelvloeistof uit de leidingen laten lopen.
Die kachelbuisjes zou ik meteen vervangen, en als je er dan toch bent neem meteen de benzinepomp mee, en benzinefilter. Dan ben je daar ook vanaf de volgende paar jaar.
Ik zou ook even naar die roestvorming van de wielkasten kijken en meteen aanpakken wanneer het nog kan.
SinneDsOnline schreef:Bedankt voor de reactie tot nog toe