aansluiten open luchtfilter

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

aansluiten open luchtfilter

Bericht door dark bleu one »

Hoi ,

Weet iemand bij het monteren van een open K&N luchtfilter wat te doen met de aansluit fiche die op de originele luchtfilter zit?
Gewoon afkoppelen?
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

nee gewoon ongeveer waar hij standaard zit een gaatje in de slang boren van de K&N filter. dus waar de filter op komt en hem daar in steken het gat iets kleiner maken dan past hij mooi lucht dicht er in.
hoop je te hebben geholpen hiermee gr chris mr2.
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

Bericht door dark bleu one »

white lightning schreef:nee gewoon ongeveer waar hij standaard zit een gaatje in de slang boren van de K&N filter. dus waar de filter op komt en hem daar in steken het gat iets kleiner maken dan past hij mooi lucht dicht er in.
hoop je te hebben geholpen hiermee gr chris mr2.

Hoi Chris,

Ik heb de open luchtfilter gisteren gemonteerd.
Het luchtbuisje heb ik in de rubberen slang gestoken, nu zat er ook nog een soort van luchtmassameter (dat veronderstel ik toch) op het einde van de originele luchtfilter die aangesloten is met 2 contact draadjes.
Deze heb ik voorlopig niet aangesloten, moet ik nog een gaatje in de rubberen slang maken en er in steken? meer naar de open luchtfilter toe of de inlaat van de motor?

Alvast bedankt Chris
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Bij mij zit de sensor in het open lucht filter zelf. aan de aansluitkant naar de buis toe zeg maar. maakt niet zo veel uit waar je hem doet.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

Bericht door dark bleu one »

shenron schreef:Bij mij zit de sensor in het open lucht filter zelf. aan de aansluitkant naar de buis toe zeg maar. maakt niet zo veel uit waar je hem doet.

Hoi,

Ik heb de K&N luchtfilter eens bekeken en er zat inderdaad een gaatje naast de grote aansluiting.
Met een warme lucht blazer heb ik de luchtsensor er in gekregen.
Dat gaatje ( van ongeveer 10mm ) is dat daar voor voorzien of moet dit gaatje open blijven ( ik verstel dat het daarvoor voorzien is , anders kan daar de vuile lucht naar binnen gezogen worden ... juist of ...?)
Alvast bedankt voor de info !!

gr Mike
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Inderdaad, daar moet de sensor in. naast de grote aansluiting waar je buis naar je inlaat gaat. ik had eerst ook een k&n luchtfiter en die zat ook zo aangesloten.

Afbeelding

even een plaatje gepikt van het internet :P dat gaatje naast de buis daar mag je hem insteken :D
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Plaats reactie