Forum leden,
Nu mijn sw20 stillaan af begint te raken wil ik deze graag aan jullie verstellen.
Een aantal jaartjes terug heb ik al eens een sw20 in het bezit gehad , deze had helaas meer dan 200.000 km en dit was er eentje voor dagelijks gebruik.
Ik heb daar veel plezier aan beleeft maar heb besloten om deze te verkopen...
Nu heb ik in februari 2014 terug een sw20 gekocht met 130.000 km op de teller en deze is goed onderhouden.
Het betreft eentje van bouwjaar 1991 met standaard 3SG-E motor met 156pk
Er was juist wat bumperschade (zowel voor als achter) en een beetje roestvorming aan de achterzijde van de deurdorpels.
Ik ben begonnen met eerst wat kleine reparaties : collector vervangen , midden pijp flexibel vervangen , remklauwen opgedaan en gesmeerd , remolie vervangen , koppelingsolie vervangen , ...
In juni ben ik begonnen aan de carroserie
Bij het openslijpen van de deurdorpels kwam ik tot de constatatie dat er meer roestvorming was ( waar ik voor vreesde )
Al de roestvorming heb ik volledig weggeslepen
Dan heb ik eigenhandig plaatjes gemaakt door middel van zelfgemaakte malletjes ( in karton )
Deze heb ik er tegen gelast (half automaat) en proper opgeslepen
Buiten zijde mooi afwerken
Onderaan de deuren was er klein beetje roestvorming.
Aan de achterzijde van de wagen, achter de bumper (zowel links als rechts ) was dit ook het geval
dit is allemaal verwijderd en behandeld met een antiroestbehandeling
Nu kon ik beginnen aan het demonteren van de wagen, alles wat uit elkaar kon gehaald worden heb ik uit elkaar gehaald (en dit zijn een hoop onderdelen
Het schuren kon beginnen...bepaalde onderdelen gewoon mat geschuurd andere eerst in de grondverf en later terug fijn schuren.
Nu ik toch bezig was heb ik de Toyota embleempjes uitgewerkt :in de koffer dicht gelast een met weinig plamuur effen gezet , de voorbumper was niet zo eenvoudig ( oneffen kunststof )
Alles heb ik zelf gedaan : schuren , lassen , grondverf zetten , ontvetten , afplakken ,...
Voor het spuiten heb ik de het onderste gedeelte van de deurdorpels een beschermlaagje gegeven met een antisteenslag middel ( dit is later in de origineel kleur mee gespoten )
Alleen het spuiten werk heb ik laten doen , dit moest gebeuren door een erkende in een spuitcabine !!
Deze is gespoten in het origineel kleur ( heel tevreden of het resutaat ! )
De gespoten onderdelen
Voor ik terug begon te monteren heb ik de onderzijde en de wielkassen een beschermlaagje gegeven ( rutex )
Het monteren
Rev 6 front lights
TRD schroefsetje
Rev 3 rear lights ( zelf aangepast , zowel de aansluiting als het uitzicht (donkere look)
donker knipperlichten
Met dit resultaat ben ik voorlopig tevreden , er zullen nog wat aanpassingen gebeuren zoals:
+ 93 voorbumper met onderlip (waar ik nu op zoek naar ben)
onlangs een kleine aanrijding gehad ( helaas maar het valt nog goed mee , voorbumper beschadigd en knipperlicht stuk )
- 4 in 1 collector en een sport demper
- een degelijke geluidsinstalatie
Mvg Mike ( afkomstig uit Oost- Vlaanderen in België )
sw20 projectje
Moderator: Pieten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47
Masacur schreef:Hallo Mike,
mooie MR2 en goodies. Originele kleur?
Hoe kom je door de keuring met die tuningspullen als ik mag vragen?
Hoi Masacur,
Jep trug in zijn origineel kleurtje ( vin dit persoonlijk een kleur die bij de wagen past )
Toen ik eind 2014 naar de keuring ben geweest was dit met de originele veren en de originele achterlichten ,de achterlichten zullen geen probleem zijn denk ik , maar ik heb geen attest van de schroefveren en dit zal wel een probleempje geven op de keuring vrees ik...
Kwestie van de rev6 front lights en de donkere knipperlichten hebben ze geen probleem gemaakt.
grtz