Mr2 Project: Friday

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

Woensdag avond ga ik hem ophalen. Kan nu (na bijna 4 maanden) echt niet meer wachten.
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

@mr2racing
vraagje zag dat je een stukje dorpel hebt vernieuwd.
maar is het ook mogelijk om via de luchtroosters.
bij de dorpel te komen. is er ergens een opening?
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

1998mr2 schreef:@mr2racing
vraagje zag dat je een stukje dorpel hebt vernieuwd.
maar is het ook mogelijk om via de luchtroosters.
bij de dorpel te komen. is er ergens een opening?
Niet echt. Om er netjes aan te werken zou ik de roosters er gewoon afhalen waardoor je overal goed bij kan. Anders wordt het zo'n priegelwerk en loop je nog kans op het per ongeluk smelten van je luchtroosters tijdens het lassen. Succes!
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Mr2racing schreef:Niet echt. Om er netjes aan te werken zou ik de roosters er gewoon afhalen waardoor je overal goed bij kan. Anders wordt het zo'n priegelwerk en loop je nog kans op het per ongeluk smelten van je luchtroosters tijdens het lassen. Succes!
eerlijk gezegd heb gister een klein deukje onder de dorpel
Veroorzaakt met een brug..
Baal als een stekker.. Je ziet het niet echt maar wil het voor
Mijn gevoel weg laten wrijven of iets dergelijks.

Zouden ze bv via de roosters (als die er af zijn) aan de binnen kant
Van de dorpel kunnen komen?
Deukje zit net aan het begin van de rooster terhoogte
Van het punt waar je kan krikken.
Zijn dorpels nou van dikker staal dan de body plaat.
Thanks
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Setje skirts erop, zie je het ook niet meer.:P ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

1998mr2 schreef:eerlijk gezegd heb gister een klein deukje onder de dorpel
Veroorzaakt met een brug..
Baal als een stekker.. Je ziet het niet echt maar wil het voor
Mijn gevoel weg laten wrijven of iets dergelijks.

Zouden ze bv via de roosters (als die er af zijn) aan de binnen kant
Van de dorpel kunnen komen?
Deukje zit net aan het begin van de rooster terhoogte
Van het punt waar je kan krikken.
Zijn dorpels nou van dikker staal dan de body plaat.
Thanks
Ik weet niet hoe groot de deuk is, maar een schadehersteller kan hem van buiten als het goed eruit kloppen door er een apparaatje aan te lassen en dan naar buiten kloppen. Moet dan echter wel weer gespoten worden. Je kan inderdaad ook gewoon skirts erop gooien XD
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

En de dorpels zijn als het goed is maar van enkel laags-staal, terwijl het staal van chassis delen over het algemeen dubbel-laags zijn
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Hoe kom je daar bij?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

Najah, had destijds nieuw stuk dorpel gekocht. Deze was enkel laags. Destijds ook een nieuw stuk zijscherm (boven de luchthappers) gekocht en dit is "als het goed is" dubbel-laags. Als het niet klopt hoor ik het uiteraard graag. Wil natuurlijk niet foute informatie verspreiden.
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

En dan nu eindelijk de foto's van het eindproduct. Motorkapje en spoiler moeten nog opnieuw gespoten worden wegens kleurverschil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er erg tevreden mee. Vooral de skirts en de voorlip vond ik een goede keuze. Verder wil ik van de gelegenheid gebruik maken om Chris en Ferry te bedanken. Jullie hebben me erg geholpen met onderdelen, informatie en steun.:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
bernhards
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:34
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door bernhards »

hij is mooi geworden :)
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Ik zie steeds meer emmers zonder zijknippers. Zijn die niet verplicht ofzo?
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Zijn niet verplicht, alleen als je een trekhaak hebt dan weer wel.
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Netjes.:) Grondig gedaan, weer een mooi exemplaar op de weg.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

Bedankt voor de complimenten. Nadat de laatste puntjes op de I zijn gezet, laat ik de mr2 meteen taxeren. Komende zomer is het interieur aan de beurt ;D
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

Weer wat dingen gedaan in de laatste paar jaren,


Na restauratie is er jammer genoeg iemand idioot genoeg geweest om zijn haaientanden te negeren waardoor ik de gehele voorzijde opnieuw moest laten repareren en restaureren. Hierdoor geen tubo blok kunnen kopen...:(

Koppeling begon in de loop van de tijd steeds meer te slippen, dus niet LUK platen en drukgroep gekocht en erin gezet. Nu alleen nog de koppelingcilinder en startmotor terug plaatsen.

Foto's:

Na aanrijding:
Afbeelding

Weer opgeknapt:

Afbeelding

Koppelingsplaten vervangen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Woww... even drie jaar er tussenuit geweest? Laatste update hiervoor was in 2011.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Ziet er in ieder geval wel weer strak uit!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

Tja, de Mr2 staat nu al weer bijna een jaar in de stalling wegens extra kosten omtrent een nieuwe opleiding. Daarnaast was ik de afgelopen drie jaar bezig met het afronden van mijn scriptie, afstuderen, nieuwe baan en verhuizen.

De passie voor de Mr2 is echter nimmer afgenomen en eind september zal er weer het een en ander besteld worden;D :adhd:
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

Ik heb weer het een en ander besteld:

Vanuit USA: Megan Racing rear trailer arms
Afbeelding

En een mooi Momo stuurtje uit the UK:
Afbeelding
Plaats reactie