koppaking vraagje helppp..

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 437
Lid geworden op: 27 mar 2012, 00:37
Type MR2: AW11

koppaking vraagje helppp..

Bericht door mr2_61 »

mijn koelvloeistof zat helemaal voor met roest water dus wou m met een maat van me vervangen .nu is die ook 100 % ontlucht maar tempratuur meter vliegt ineens naar 90 graden maar kachel blijft koud .dan daalt de meter ineens en wordt de kachel warm .kan het zijn dat me koppakking lek is ?of iets anders aan de hand ?
alvast bedankt
mvg van haak
Gebruikersavatar
edwin1985
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 jul 2013, 17:37

Bericht door edwin1985 »

mr2_61 schreef:mijn koelvloeistof zat helemaal voor met roest water dus wou m met een maat van me vervangen .nu is die ook 100 % ontlucht maar tempratuur meter vliegt ineens naar 90 graden maar kachel blijft koud .dan daalt de meter ineens en wordt de kachel warm .kan het zijn dat me koppakking lek is ?of iets anders aan de hand ?
alvast bedankt
mvg van haak
dan heb je ergens een luchtbel hangen, had ik een paar weken geleden ook, toen moest ik ff gassen en daalde hij weer, heb gelijk ff de dop eraf gehaald en er zat lucht in, dus 100procent is het toch niet
speed never killed anyone suddenly becoming stationary that s what gets you
jghm.jansen
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2009, 01:06

Bericht door jghm.jansen »

waarschijnlijk de thermostaat die laat opengaat op wat blijft plakken.
mr2_61 schreef:mijn koelvloeistof zat helemaal voor met roest water dus wou m met een maat van me vervangen .nu is die ook 100 % ontlucht maar tempratuur meter vliegt ineens naar 90 graden maar kachel blijft koud .dan daalt de meter ineens en wordt de kachel warm .kan het zijn dat me koppakking lek is ?of iets anders aan de hand ?
alvast bedankt
mvg van haak
jghm.jansen
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2009, 01:06

Bericht door jghm.jansen »

of toch een luchtbel
Gebruikersavatar
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 437
Lid geworden op: 27 mar 2012, 00:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2_61 »

hoe haal ik die luchtbel eruit eigenlijk?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Je hebt lucht in je systeem zitten. De achterkant van de auto omhoog, kachel aan en laten lopen en ontluchten tot je er echt alles uit hebt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 dec 2006, 11:02
Type MR2: AW11

Bericht door Rogier »

mr2_61 schreef:hoe haal ik die luchtbel eruit eigenlijk?
eeuh, scheetje laten??? (grapje)
Gebruikersavatar
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 437
Lid geworden op: 27 mar 2012, 00:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2_61 »

Green Goblin schreef:Je hebt lucht in je systeem zitten. De achterkant van de auto omhoog, kachel aan en laten lopen en ontluchten tot je er echt alles uit hebt.

ontluchten bij het bovenste kraantje voor bij de radiateur tog ?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nee, zo krijg je nooit alle lucht er uit.

Via de vulopening in de motorruimte, motor laten lopen, steeds bijvullen tot er geen luchtbellen meer komen. Maar wel van achteren omhoog zetten, de lucht stijgt omhoog.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Vergeet niet de kachel helemaal open te zetten tijdens ontluchten. (Op aller warmst)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 286
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:21

Bericht door Watchdog »

Bij de kachel zit ook nog een ontluchting. Via de frunk te bereiken midden onder de voorruit.
Gebruikersavatar
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 437
Lid geworden op: 27 mar 2012, 00:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2_61 »

Green Goblin schreef:Nee, zo krijg je nooit alle lucht er uit.

Via de vulopening in de motorruimte, motor laten lopen, steeds bijvullen tot er geen luchtbellen meer komen. Maar wel van achteren omhoog zetten, de lucht stijgt omhoog.

hoi er zitten 2 dopjes bij de motorruimte
ene is voor radiateurwat bij elke auto is . en iets daarnaast precies in de hoek zit een dopje met een slangetje eraan .welke moet ik bijvullen ?
gr v.haak
Gebruikersavatar
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 437
Lid geworden op: 27 mar 2012, 00:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2_61 »

oke ik snap het al tnxxx :)
Gebruikersavatar
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 437
Lid geworden op: 27 mar 2012, 00:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2_61 »

ik ga eens even proberen tnx heren
Gebruikersavatar
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 437
Lid geworden op: 27 mar 2012, 00:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2_61 »

yesss probleem is opgelost
dankjewel heren ..
Plaats reactie