Dynamo ?
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dynamo ?
Nieuwe accu in de AW gezet, doet het prima. Alleen gingen opeens het rode motorlampje en het acculampje aan. Hij liep verder nog prima, dus direct maar naar huid gereden en andere auto gepakt. In principe zou ik zeggen: dynamo, maar het staat me eigenlijk bij dat ik dan drie brandende lampjes zou moeten hebben ?
Iemand die het weet (bij mij is het weer net te lang geleden.)
Iemand die het weet (bij mij is het weer net te lang geleden.)
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
De twee lampjes lijken me genoeg om naar de dynamo te wijzen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de plus van de dynamo niet goed vast is gezet of los is geraakt, bij montage van nieuwe accu. Want anders zou het wel erg toevallig zijn.
Meet idd even laad voltage, zou ongeveer 13,8V moeten zijn (iig meer dan rond de 12V)
Meet idd even laad voltage, zou ongeveer 13,8V moeten zijn (iig meer dan rond de 12V)
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Meteen maar je MR2 weg doen omdat de dynamo niet meer op laad?
(roestvrij? hoeveel?)
Als de auto niet veel gebruikt wordt kun je natuurlijk vrij makkelijk de dynamo eruit halen en wegbrengen naar revisie bedrijfje. Hoeft dan wellicht niet veel te kosten.
Overigens is het ook relatief makkelijk om zelf het e.e.a. te controleren of zelfs de koolborsteltjes te vervangen.
(roestvrij? hoeveel?)
Als de auto niet veel gebruikt wordt kun je natuurlijk vrij makkelijk de dynamo eruit halen en wegbrengen naar revisie bedrijfje. Hoeft dan wellicht niet veel te kosten.
Overigens is het ook relatief makkelijk om zelf het e.e.a. te controleren of zelfs de koolborsteltjes te vervangen.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
En omdat ik er eigenlijk nooit meer in rijd, hij verre van roestvrij is en het eigenlijk wel verdient om door iemand weer liefdevol gerestaureerd te worden...Roland schreef:Meteen maar je MR2 weg doen omdat de dynamo niet meer op laad?
(roestvrij? hoeveel?)
Als de auto niet veel gebruikt wordt kun je natuurlijk vrij makkelijk de dynamo eruit halen en wegbrengen naar revisie bedrijfje. Hoeft dan wellicht niet veel te kosten.
Overigens is het ook relatief makkelijk om zelf het e.e.a. te controleren of zelfs de koolborsteltjes te vervangen.
Laten we het zo zeggen, hij zit in de stille verkoop.