welke koppeling moet ik nou hebben?
Moderator: Pieten
- mr2-turboow
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 nov 2012, 09:40
welke koppeling moet ik nou hebben?
beste mense
ik ben sinds kort ook aangestoken met het toyota virus
dus heb ik een mr2 sw20 gekocht
het betreft een jappaner met een gen3 turboblok en een lsdbak
het is origigineel een g-limited en het blok staat dus ook niet op kenteken
ben dit wiekent lkkr wezen gummen op ons lokale driftpleintje en heb hierbij mijn koppeling een beetje opgemaakt
deze slipt nu
mijn vraag is welke koppeling past nouw op mijn auto? want vind het zonde om veel geld te gaan betalen voor de verkeerde set
wie weet mischien een goede set voor een redelijke prijs(nieuw natuurlijk)
volgens het import bedrijf heeft de auto cker 300pk
en dan moet denk k wel kloppen want heb al wat 300pk+ autos t nakijke gegeven
alvast hardstikke bedankt mvg steven
ik ben sinds kort ook aangestoken met het toyota virus
dus heb ik een mr2 sw20 gekocht
het betreft een jappaner met een gen3 turboblok en een lsdbak
het is origigineel een g-limited en het blok staat dus ook niet op kenteken
ben dit wiekent lkkr wezen gummen op ons lokale driftpleintje en heb hierbij mijn koppeling een beetje opgemaakt
deze slipt nu
mijn vraag is welke koppeling past nouw op mijn auto? want vind het zonde om veel geld te gaan betalen voor de verkeerde set
wie weet mischien een goede set voor een redelijke prijs(nieuw natuurlijk)
volgens het import bedrijf heeft de auto cker 300pk
en dan moet denk k wel kloppen want heb al wat 300pk+ autos t nakijke gegeven
alvast hardstikke bedankt mvg steven
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
je kan informeren bij deze jongens www.aangepastebak.nl
die jongens hebben een mooi setje
die zeer zeker niet zo snel opgerookt zal worden
die jongens hebben een mooi setje
die zeer zeker niet zo snel opgerookt zal worden
- mr2-turboow
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 nov 2012, 09:40
- mr2-turboow
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 nov 2012, 09:40
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
We zien graag foto's hiermr2-turboow schreef:ja ckers aleen ben ik hier nieuw en heb nog niet de tijd genomen om fotos erbij te zette van me emmer
ik kijk nu op de computer van me werk en zal ff kijke of ik vandaag via me crackberry wat fotos kan uploaden
watdan? ben je zo benieuwd hoe die dr uitziet:P
Plus wil jij weten wat voor koppeling je het beste kunt nemen dan moeten we meer over je emmer weten....
Don't shoot the messenger!
- mr2-turboow
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 nov 2012, 09:40
- mr2-turboow
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 nov 2012, 09:40
Zonet ff aangepastebak.nl gebeld en gevraagt of ze een set voor me kunne regelen
En iderdaad ja! Ze kunnen gwn een competitie koppeling voor me maken zegt ie
Wat een aardige gast trouwens!
Alleeen wou hij de motorcode weten. Dus ik heb net om 5 uur ff de auto op de brug gezet en gezocht....
Maar ik kan deze gwn egt niet vinde....
Weet iemand mischien de motorcode van een gen 3 turbo? Of waar deze wel staat?
Hoop egt dat iemand mij hiermee kan helpen....
De prijs van de koppeling viek trouwens wel mee vond ik. 370ex de btw voor 1 set met dubbele koppelings plaat!
En iderdaad ja! Ze kunnen gwn een competitie koppeling voor me maken zegt ie
Wat een aardige gast trouwens!
Alleeen wou hij de motorcode weten. Dus ik heb net om 5 uur ff de auto op de brug gezet en gezocht....
Maar ik kan deze gwn egt niet vinde....
Weet iemand mischien de motorcode van een gen 3 turbo? Of waar deze wel staat?
Hoop egt dat iemand mij hiermee kan helpen....
De prijs van de koppeling viek trouwens wel mee vond ik. 370ex de btw voor 1 set met dubbele koppelings plaat!
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
man man.. voor 370 ex btw heb je bijna 3 koppelingsets van een celica GT4.. die ook in jou auto kan.. en die een stuk beter is als die competitie koppeling
die sloopt namelijk je bak omdat de platen niet geveerd zijn in combinatie met te veel grip van het frictie materiaal.. dat spul is leuk voor de cross (in het zand) of op het circuit, geen 1 koppeling ken goed tegen sprintjes trekken kan ik je vast vertellen, ik heb een dubbelplaats Blitz active clutch met aangepaste hitte bestendige platen van over de 1500,-, en ook die stook je er heel makkelijk uit..
ST205 GT-four koppeling heb je voor een goeie 220,- incl, is OEM, en die gaat met normaal gebruik 1,5ton km/s mee en is goed tot 400pk/450nm..
300pk zou ik met een korreltje zout nemen, door het relatief lage gewicht en het gewicht op de achterwielen heb je gewoon veel tractie.. met een standaard gen3 turbo ben je al makkelijk sneller de meeste 300+pk auto's.. met een beetje gen3 3sgte mr2 zit je kwa acceleratie gelijk aan een audi RS4,BMW E90 M3, porsche 911 carrera, ect ect
zoon ST205 koppeling kun je met flink misbruik zoon 30/40.000km gebruiken.., als je naam tinus de koppelings ridder is kun je er misschien 10.000km mee doen, die competitie koppeling sloopt je bak in 10.000km.. en ik verklap je vast dat gen3 LSD bakken zo rond de 750-1000,- zitten..
de motorcode is 3sgte.. maar daar zijn kwa koppelingen 2 types in.., en als jij alleen 3sgte doorgeeft is de kans 50% groot dat de koppeling die je laat maken niet gaat passen..
die sloopt namelijk je bak omdat de platen niet geveerd zijn in combinatie met te veel grip van het frictie materiaal.. dat spul is leuk voor de cross (in het zand) of op het circuit, geen 1 koppeling ken goed tegen sprintjes trekken kan ik je vast vertellen, ik heb een dubbelplaats Blitz active clutch met aangepaste hitte bestendige platen van over de 1500,-, en ook die stook je er heel makkelijk uit..
ST205 GT-four koppeling heb je voor een goeie 220,- incl, is OEM, en die gaat met normaal gebruik 1,5ton km/s mee en is goed tot 400pk/450nm..
300pk zou ik met een korreltje zout nemen, door het relatief lage gewicht en het gewicht op de achterwielen heb je gewoon veel tractie.. met een standaard gen3 turbo ben je al makkelijk sneller de meeste 300+pk auto's.. met een beetje gen3 3sgte mr2 zit je kwa acceleratie gelijk aan een audi RS4,BMW E90 M3, porsche 911 carrera, ect ect
zoon ST205 koppeling kun je met flink misbruik zoon 30/40.000km gebruiken.., als je naam tinus de koppelings ridder is kun je er misschien 10.000km mee doen, die competitie koppeling sloopt je bak in 10.000km.. en ik verklap je vast dat gen3 LSD bakken zo rond de 750-1000,- zitten..
de motorcode is 3sgte.. maar daar zijn kwa koppelingen 2 types in.., en als jij alleen 3sgte doorgeeft is de kans 50% groot dat de koppeling die je laat maken niet gaat passen..
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2-turboow
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 nov 2012, 09:40
Ooww dat wist ik helemaal niet....
Dan haal ik cker niet de koppeling met dubbele platen
Wil voorlopig nog wel even verder rijden met deze bak
Dan ga ik dus cker vooor de st205 gt4 koppeling.
Deze heb je dus ook in 2 types?
En oem. Betekent dat dat ik het gwn bij de dealer moet bestelle?
Dus het beste is dat ik de koppeling eerst demonteer en dan bij de dealer vraag na een gt4 koppeling.
Nog bedankt voor het redden van me bak. Voor hetzelfde geld had ik heel vrolijk dubbele koppeling besteld en me bak ver.....
Dan haal ik cker niet de koppeling met dubbele platen
Wil voorlopig nog wel even verder rijden met deze bak
Dan ga ik dus cker vooor de st205 gt4 koppeling.
Deze heb je dus ook in 2 types?
En oem. Betekent dat dat ik het gwn bij de dealer moet bestelle?
Dus het beste is dat ik de koppeling eerst demonteer en dan bij de dealer vraag na een gt4 koppeling.
Nog bedankt voor het redden van me bak. Voor hetzelfde geld had ik heel vrolijk dubbele koppeling besteld en me bak ver.....
- mr2-turboow
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 nov 2012, 09:40
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Je gaat er heen en je zegt dat je een OEM koppeling (Dus toyota/ Aisin)mr2-turboow schreef:Het blok en de bak staan helaas niet op kenteken. De auto is van 90. Maar de rest..
Naja anders moet ik het gwn loshalen en langs de dealers of materiaalzaak rijden
Het is denk ik niet anders
Nodig hebt voor een Celica st205 gt4. die is alleen van 1994-1999 gemaakt dus zit je gelijk goed...
Je hebt nodig:
Druklager, Drukgroep en frictie plaat. Soms komt er ook een uitlijnings-tooltje bij. (Simpel stukje plastic)
Dan is alles wat je moet weten... Als die het dan nog niet kan vinden ga je naar iemand anders...
Je kan wel met je oude koppeling aankomen maar daar kunnen ze bij de automaterialen zaak of bij Toyota weinig mee....
P.S. Misschien dat je ook gelijk de bijbehorende koppelings-boutjes wilt mee bestellen....
Don't shoot the messenger!
- mr2-turboow
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 nov 2012, 09:40