bijna juist is een justy dus ja eigenlijk swift maar 4x4
wat ik op voor de tronic nodig heb is
map sensor , air sensor , breedband lamba en het toerental
er zitten er nu een stuk meer op
en hoe minder electronica er op een crossauto zit hoe beter
enkel op het 1 water deel tel ik al 4 sensoren
en in en rondom de inlaat zitte er nog wel enkele
ik heb een generatie 2 daat zitten ook vlinderbladen op onder aan de inlaat of niet ?
worden in het handboek T-VIS VALVE genoemd
ik heb al gemerkt dat ze deze er ook afhalen
Klopt, de gen2 3S-GTE heeft T-VIS kleppen waarmee de runners van het inlaatspruitstuk naar de cilinderkop "kleiner" gemaakt kunnen worden door ze dicht te zetten. Dat levert wat meer koppel/vermogen onderin de toeren op doordat de lucht sneller door de smallere runners gaat.
Ik zou ze gewoon houden, tenzij:
a. je een ander spruistuk gebruikt met andersvormige runners.
b. je een enorm vermogen uit de motor trekt (de kleppen kunnen dan zelfs in de open stand een belemmering worden, maar bij zulke vermogens had je waarschijnlijk toch al een ander spruitstuk).
c. je computer ze niet kan aansturen.
dus het best wel de kleppen laten zitten dan
doel om uit de auto te hallen is 320 pk of zo moet echt geen 400 + hebben
je krijgt het waarschijnlijk toch niet kwijt op het onverhard
sam_MR_TURBO schreef:bijna juist is een justy dus ja eigenlijk swift maar 4x4
wat ik op voor de tronic nodig heb is
map sensor , air sensor , breedband lamba en het toerental
er zitten er nu een stuk meer op
en hoe minder electronica er op een crossauto zit hoe beter
enkel op het 1 water deel tel ik al 4 sensoren
en in en rondom de inlaat zitte er nog wel enkele
ik heb een generatie 2 daat zitten ook vlinderbladen op onder aan de inlaat of niet ?
worden in het handboek T-VIS VALVE genoemd
ik heb al gemerkt dat ze deze er ook afhalen
sam_MR_TURBO schreef:de justy / Swift is inderdaad lekker snel :p
ecu is idd en erg mooi en handig ding
komt waarschijnlijk een eigen mapping in
gaat op de dyno in goes gaan
wat bedoel je juist met rubbers
en tot nu toe inderdaad ook de gewoon injectoren ja
Als het goed is ga je tekeer met de motor dus veel gas er bij en los..
Waardoor de motor veel zal bewegen..
veel beweging heeft echt belasting op de originele
Rubbers. En beetje scheuren e.d..
Waardoor je dp of uitlaatspruit stuk stuk kan gaan..
met de in leg rubbers van de motor steunen verkom je dat
Zo een stapje groter gaan kwa injectoren.. Met 320 hp voor de veiligheid
maar Zou geen probleem zijn mits je het goed map.
Elke cilinder.. Afstellen op air fuel and ontsteking..
Een fuel pressur regulator kan er ook wel bij..
Iets meer benzine druk erbij..
zou er inderdaad een ander brandstof druk regelaar op zette
eventuweel ander benzine rail of lukt het zo ook nog wel ?
op zich enkel de voorste en achterste motor rubber vervangen bv powerflex ?
verder tussen de slangen van intercooler ook flex rubbers monteren aangezien deze wel verplaats word of naar waar je achterraam zit of naar da koffer bak