Verdelerkap + bougie kabels '89
Moderator: Pieten
Verdelerkap + bougie kabels '89
Tja...
Gisteren is de AW11 voor de zoveelste keer in de belasting gezet...
En iedere keer weer is het: Contact sleutel omver draaien, en dat kekke oude ding doet het gewoon
Maar ik rijd een stukkie, gooi de tank vol en daarna domweg niet meer aanslaan.
Verzopen... (vraag me niet hoe het kan maar het gebeurde wel)
Nu valt hem mij al jaren op dat het ding zo nu en dan inhoud.
Let wel het is een '89er met katalysator, origineel NL met nu 153.000Km op de tellert.
Volgens mij is de verdelerkap + bougie kabels na 23 jaar aan vervanging toe.
Maar waar vind ik een rode verdelerkap + ditto bougie kabels???
Ik wil echt geen zwarte... dat hoort niet op het '89 blok!
p.s de rotor mag wel zwart zijn
Wie heeft soelaas?
Gisteren is de AW11 voor de zoveelste keer in de belasting gezet...
En iedere keer weer is het: Contact sleutel omver draaien, en dat kekke oude ding doet het gewoon
Maar ik rijd een stukkie, gooi de tank vol en daarna domweg niet meer aanslaan.
Verzopen... (vraag me niet hoe het kan maar het gebeurde wel)
Nu valt hem mij al jaren op dat het ding zo nu en dan inhoud.
Let wel het is een '89er met katalysator, origineel NL met nu 153.000Km op de tellert.
Volgens mij is de verdelerkap + bougie kabels na 23 jaar aan vervanging toe.
Maar waar vind ik een rode verdelerkap + ditto bougie kabels???
Ik wil echt geen zwarte... dat hoort niet op het '89 blok!
p.s de rotor mag wel zwart zijn
Wie heeft soelaas?
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Evt via Fensport voor de verdelerkap:
http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_21/Category_8/ , lijkt aardig rood , alleen wel misschien even checken of je hetzelfde kleur krijgt als op de foto.
http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_21/Category_8/ , lijkt aardig rood , alleen wel misschien even checken of je hetzelfde kleur krijgt als op de foto.
Rood? Google is zo easy he, kijk deze bijvoorbeeld:
klikkie doen
2de van boven, rode Bosch bougiekabels
klikkie doen
2de van boven, rode Bosch bougiekabels
Dat klopt Ewoud,
Maar ik zoek in het NL. Thanks voor de link.
De verdelerkap gaat er binnenkort uit en bekijk de bougie kabels dan ook eens goed.
En meet ze ff door.
Volgende vraag:
Kachel slangen die bij het blok zitten waar kan ik die nog meer vinden dan bij de dealert?
Deze moeten binnenkort vervangen worden, zitten vol met haarscheurtjes.
Maar ik zoek in het NL. Thanks voor de link.
De verdelerkap gaat er binnenkort uit en bekijk de bougie kabels dan ook eens goed.
En meet ze ff door.
Volgende vraag:
Kachel slangen die bij het blok zitten waar kan ik die nog meer vinden dan bij de dealert?
Deze moeten binnenkort vervangen worden, zitten vol met haarscheurtjes.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Btw mbt de bougiekabels, ik ben een tijdje geleden heel netjes geholpen door:
http://www.fineline-imports.nl/ voor Magnecor bougiekabels. Prijs viel me toen relatief mee. Alleen die ik heb zijn wel blauw. Magnecor levert ook rode, alleen heb ik toen niet uitgezocht hoe het zat qua kleurverschil.
Suc6!
http://www.fineline-imports.nl/ voor Magnecor bougiekabels. Prijs viel me toen relatief mee. Alleen die ik heb zijn wel blauw. Magnecor levert ook rode, alleen heb ik toen niet uitgezocht hoe het zat qua kleurverschil.
Suc6!
Maar het probleem is wel duidelijk.
Me pa belde mij vanavond nog even, hij had de verdelerkap los gehaald en kwam tot de conclusie: oud en versleten. Dikke witte aanslag zat er op de puntjes en rotor. de bougie kabels doorgemeten 2 van de 4 10Kohm en 2 70Kohm, dat is echt te veel.
Hij had de boel toch maar even schoon gemaakt en we hadden nog 1 bougie kabel liggen, die gemonteerd en vertelde dat je nu al merkt dat de auto beter optrekt in de lage toeren.
Me pa belde mij vanavond nog even, hij had de verdelerkap los gehaald en kwam tot de conclusie: oud en versleten. Dikke witte aanslag zat er op de puntjes en rotor. de bougie kabels doorgemeten 2 van de 4 10Kohm en 2 70Kohm, dat is echt te veel.
Hij had de boel toch maar even schoon gemaakt en we hadden nog 1 bougie kabel liggen, die gemonteerd en vertelde dat je nu al merkt dat de auto beter optrekt in de lage toeren.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Om de auto weer goed aan de praat te krijgen zou wel fijn zijn.
Komen ze bij D-town wel weer terug.
En kijken we rustig verder naar rode bougie kabels.
Volgens Fensport zijn de 87- en de 87+ verdelerkappen niet uitwisselbaar.
Dus denk dat de gene bij de dealert gewoon een rode is.
Morgen ook maar eens bellen wat die kachel slangen moeten kosten...
Komen ze bij D-town wel weer terug.
En kijken we rustig verder naar rode bougie kabels.
Volgens Fensport zijn de 87- en de 87+ verdelerkappen niet uitwisselbaar.
Dus denk dat de gene bij de dealert gewoon een rode is.
Morgen ook maar eens bellen wat die kachel slangen moeten kosten...
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ja klopt, maar daar zit wel 2 weken levertijd op...
Maar denk niet dat we de komende tijd er veel mee zullen rijden.
We weten dat het 11je een beetje olie bij de verdeler lekt.
Maar we hebben nu het idee dat hij ook bij de oliedruk sensor lekt, wat het word steeds erger.
Binnenkort gaan we er onder kijken of het daad werkelijk daar zo is.
De olieleidingen (van de oliekoeler) zijn voor een aantal jaar geleden al vervangen, dus denk niet dat het daar aan ligt.
Maar denk niet dat we de komende tijd er veel mee zullen rijden.
We weten dat het 11je een beetje olie bij de verdeler lekt.
Maar we hebben nu het idee dat hij ook bij de oliedruk sensor lekt, wat het word steeds erger.
Binnenkort gaan we er onder kijken of het daad werkelijk daar zo is.
De olieleidingen (van de oliekoeler) zijn voor een aantal jaar geleden al vervangen, dus denk niet dat het daar aan ligt.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.