Masacur schreef:![Zonnebril 8)](./images/smilies/cool.gif)
Weet jij meer over dit verschijnsel Marco?
Die luchtbellen zijn niet prettig. Ben je er vanaf merk je toch dat bij flinke belasting het allemaal net niet genoeg is.
Bij de vierpitter kon je gerust een uur stationair laten draaien, dit ooit tot grote verbazing van Melle, de koelvloeistoftemperatuurmeter blijft onder het midden staan.
Bij de zes idem en bij normaal toeren met hoogteverschil richting de ring blijft de motorolietemperatuur onder de 100 graden (zelfs 92 gezien) maar als je vol wat haarspeldbochten e.d. neemt, gaat het vlotjes richting de 120 graden (gemeten bij het oliefilter, dus licht vertekenen) en als je daarna moet stoppen, zie je af en toe het kvl wijzertje wat omhoog gaan.
Door de wat koele buitenlucht /wind, vorige week zondag de verwarming aan gehad en opvallend lager (o.a. die 92 bij toeren). Mijn conclusie: grotere /betere alu radiateur doet veel goeds, evt. Met dubbele fans.
De huidige koeler is toch ook weer zeker 8 jaar oud.
![Shocked :::|](./images/smilies/shocked.gif)