Zomerbanden

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
YellowCruizer
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:29

Zomerbanden

Bericht door YellowCruizer »

Ben me aan het oriënteren voor een set banden

215/40R17 voor
235/40R17 achter

Merken die ik gezien heb
Falken fk452
Toyo T1-R
Yokohama S-drive

Tests op internet of fora's lopen erg uiteen, en was benieuwd wat jullie ervaringen zijn met banden of merken.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

YellowCruizer schreef:Ben me aan het oriënteren voor een set banden

215/40R17 voor
235/40R17 achter

Merken die ik gezien heb
Falken fk452
Toyo T1-R
Yokohama S-drive

Tests op internet of fora's lopen erg uiteen, en was benieuwd wat jullie ervaringen zijn met banden of merken.
die je noemt zijn allemaal bekend al betere/goede banden.

falken 912 is ook een fijne band.

verder vindt ik kumho meestal wel een mooie prijs kwaliteitsverhouding hebben.

Er zijn ook aan aantal mensen die bij bridgestone potenza zweren, daar heb ik alleen geen ervaring mee....
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Potenzaszijn goede banden, alleen maken ze een hoop herrie
uit ervaring; t1r is waardeloos in de regen. De goedkope en dure versie. Droog buiten, veel grip
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Michelin Pilot Sport, Pirelli P Zero Nero, ben over beide erg te spreken...
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Paul vd Plas schreef:Potenzaszijn goede banden, alleen maken ze een hoop herrie
uit ervaring; t1r is waardeloos in de regen. De goedkope en dure versie. Droog buiten, veel grip

Vind ik ook.
Alowel ik nu ook t1r heb en ik best wel tevreden ben over t1r, moet ik wel melden dat inderdaad het in de regen minder is.
Maar in het droge !!! super!!
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

ik rij op continental sportcontakt 3 en moet zeggen supper band. daar voor op goodyear gsd 3 en ook dat was een top band alle twee supper op nat en droog.
potenza heeft een maat van me er op zitten en moet zeggen ook een top band alleen ze maken inderdaat iets geluid ja maar verder een top bandje.
dat was wel de reden waarvoor ik ben gegaan voor continental sportcontakt 3.
groeten chris mr2
Remcovdloo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 mar 2010, 22:18

Bericht door Remcovdloo »

Ik heb zelf de Falcon 452 serie..
- Voor 215 35ZR 17
- Achter 245 35ZR 17
Ben erg te spreken over de banden!!
Achter zijn ze aan vervanging toe, maar er komen weer de zelfde banden op..
Erg veel grip met droog weer.
Over het algemeen wordt er over Falcon gezegd dat de banden wat harder slijten. Daar kan ik zelf niet over meepraten omdat de banden er al onder lagen toen ik 'm kocht (25.000 km geleden).
Gebruikersavatar
ruud1337
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 237
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:00

Bericht door ruud1337 »

Ik heb zelf de potenza's, erg tevreden over zowel op droog als in regen
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Zoekfunctie al geprobeerd, er zal ongetwijfeld het nodige geweest zijn.

Ervaringen onder de MR2:
Toyo Proxes T1-plus: maar kort op gereden, niet echt alles.
Toyo Proxes T1-S: ging lang mee, op droog redelijk op nat een drama. Snel vergeten. Zijn toch niet meer leverbaar.

Good Year Eagle F1 GSD2/GSD3: zeer goede banden, de oude 2 sleet wel vlotjes, de 3 gaat goed lang mee en zowel op nat als droog een toppertje (zit er voor nog steeds op), geen idee of ze nog leverbaar zijn.

Good Year Eagle F1 Asymmetric: de verbeterde versie van de GSD3, dus een topper. Ik wilde eigenlijk overstappen op de Falken FK452 na goede ervaringen van S2000 mensen en een seizoen als zomerband onder de Outlander, maar het is toch weer de Goodie geworden (moeten er nog onder).

Ervaringen onder de S2000:
Bridgestone Potenza RE050 (homologatieband, de beste, helaas nauwelijks meer te leveren, zie>>>) voor en RE050A achter. Bevalt me heel goed, geluid niets van gemerkt.;D Als ze aan vervanging toe zijn, zullen het Good Years F1 of de Falken FK452 worden, afhankelijk van prijs/aanbod/beschikbaarheid.

Ervaringen zomerbanden onder de Outlanders:
Onder de Sport (225/50R17) had ik Pirelli P Zero Rosso zitten, een behoorlijke hardcore band, maar gingen enorm lang mee (55.000 km rondom) en plakten prima en stuurden mooi strak. Helaas zat er een trilling in die er niet uit ging.

Daarna comfort/straatbanden Good Year Excellence laten monteren en die sleten sneller en stuurden toch een stuk waziger. Trillingen waren weg.:)

Op de huidige GS gestart met Good Year Eagle F1 Asymmetric (255/35R20) zomerbanden, bevallen perfect, gaan lekker lang mee (achter kunnen ze nog zeker een zomerseizoen mee, teller staat op een kleine 110.000 km). Vorig voorjaar moesten de voorbanden vervangen worden en heb ik de Falken FK452 geprobeerd en die zijn nu vrijwel aan vervanging toe, dus ze gaan nog ietsje langer mee dan de F1's (elk voorjaar nieuwe zomervoorbanden los aan te leveren, nu dus nog niet).

Waarom deze gekozen: goede berichten en eventuele minnetjes bij wintergebruik: onbelangrijk, liggen dan toch opgeslagen! Scheelde qua kosten € 100 per band. Als de prijzen nog zo liggen en ze beschikbaar zijn, komen die er over een paar maanden weer op.

Falken winterbanden laten liggen, zijn dramatisch slecht. Ongeveer net zo triest als het Chinese en Koreaanse spul en Fulda e.d.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
YellowCruizer
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:29

Bericht door YellowCruizer »

Mmmm, interessant allemaal. Gelukkig heb ik nog even voordat de zomerwielen onder de MR2 kunnen.
Plaats reactie