Nu iets langer als een jaar terug kocht ik mijn 1996 MR2 SW20. In de eerste maanden was er op een lekke radiator en het normale onderhoud niets aan de hand.
Ik denk dat ik nog een beetje met me hoofd in de wolken zat, want het olieverbruik was er toen ook al. Maar na een maand of 4 begon het pas op te vallen dat de MR2 wel erg veel olie verstookte.
Na wat metingen bleek hij ongeveer 1 liter op 2000 km te verbruiken. Dit is nu zo'n 18.000km later opgelopen tot 1 liter op 300km.
Afgelopen maart heb ik besloten dat er iets moest gaan gebeuren. 3S-GE reviseren, turbo swappen of een V6 swappen.
Omdat alles op het olieverbruik na nog prima liep en ik wel zin had in een leuk project heb ik voor de V6 gekozen.
Ik heb niet gekozen voor de gebruikelijke 1MZ, 3VZ of 2GR maar voor een 3MZ-FE. Dit is een doorontwikkeling van de 1MZ en valt qua specs en geleverde periode tussen de 1MZ-FE en 2GR-FE in.
Het is een 3.3L V6 met VVT-I welke zeer veel deelt met de latere 1MZ VVT-I blokken. Volgens het boekje zou de 3MZ-FE 225pk en 325n/m moeten geven.
Hierbij wat pics van het blok toen het net binnen was:
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HN4GKWFL.jpg)
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VDOWUNLI.jpg)
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FX3WJMHY.jpg)
Het blok komt overigens uit de de VS (California) en is met het vliegtuig naar Nederland gekomen.
Hier laat ik het even bij, volgende posts zal ik verder gaan waar ik nu gebleven was.
Voor meer foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FHR8VQQN album met wat kleinere foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=7UICCJF8 grote 3MZ album van sinterklaas... uuuhm patrick
http://www.mijnalbum.nl/Album=7V3HI6H8 4 foto's van mijn mr2