Drijfstanglagers vervangen

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Drijfstanglagers vervangen

Bericht door MaartenT »

De drijfstanglagers uit mijn AW11 zijn eruit gelopen en dienen dus vervangen te worden.
Nu vraag ik mij af of ook de tapeinden + moeren van de drijfstangen en de bouten van de hoofdlagerkappen vervangen moeten worden of dat ik deze opnieuw kan gebruiken?

Wie kan mij dit vertellen? (kan het in de handleiding zo 1,2,3 niet vinden).
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

kun je opnieuw gebruiken MAAR

als je motor heeft gedraaid met kapotte krukas/drijfstanglagers is in 95% van de gevallen je krukas beschadigd waardoor binnen enkele tientalle tot enkele 1000e km's je lagers er weer uit lopen..
je krukas moet dus geslepen worden om beschadigingen weg te halen, en vaak zie je die beschadigingen niet eens met het blote oog..
Afbeelding
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Bericht door MaartenT »

@frankie-turbo:

Ik was niet helemaal duidelijk.
Het gaat om een crossauto waar de lagers zijn uitgelopen.
Ik pak nu een fris blok welke ik nog heb staan (uit een straatauto) en deze ga ik voorzien van nieuwe lagers enz.

De motor uit de crossauto gaat bij de overige blokken waar de lagers zijn uitgelopen.....
(deze moet ik allemaal nog een keer nalopen om te kijken hoe de krukassen eruit zien).
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ok gelukkig ':P

ja der zijn gasten bij die zonder oliedruk nog ff die 10km naar huis rijden op kapotte lagers en dan verwachten dat ze met nieuwe lagers weer een goede motor hebben..

neem dan aan dat je ook weet hoe je moet meten welke lagermaat je moet hebben?
Afbeelding
Plaats reactie