5 maanden een MR2

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Surferdude schreef:Wel een klassiekertje dit... helaas... :'(
Dat zeker, hier zal nog lang op worden terug gekeken.:::|
-MR2-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 nov 2009, 16:07
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door -MR2- »

dit is een waarschuwing voor ons denk ik, ik loop zelf ook nog wel eens gas te geven met me emmer maar zo zie je maar, even de controle kwijt en je kunt de emmer afschrijven..
Gebruikersavatar
Apple Martini
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Apple Martini »

MarcoTwo schreef:LOL:-) Er rolt net een CRX Del Sol (in bijna topstaat) rapport uit de printer en die staat op echte Wanli S-1099 o.i.d. banden.:lach: :lach: :lach:



Erg zonde dit verhaal, hopelijk kun je van het verzekeringsgeld een vergelijkbare MR2 (of iets anders) kopen? Gelukkig geen last van whiplash e.d.?

Overigens... noemen ze dát een sloot, een greppel is wat meer van toepassing.;D
Lijkt me sterk dat de auto allrisk verzekerd is. Indien de auto wa of wa+beperkt casco verzekerd is ontvangt hij noppes.
The Stig

Bericht door The Stig »

De meeste verzekeringsmaatschappijen rekenen de grens van 15 jaar. Dus als zijn auto ouder is als 15 jaar, en daar ga ik van uit, is de kans groot dat hij niet all risk is verzekerd. Zonde, maar misschien nog goed te verkopen in onderdelen. :P
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

The Stig schreef:De meeste verzekeringsmaatschappijen rekenen de grens van 15 jaar. Dus als zijn auto ouder is als 15 jaar, en daar ga ik van uit, is de kans groot dat hij niet all risk is verzekerd. Zonde, maar misschien nog goed te verkopen in onderdelen. :P
Daarom heb je voor de MR2 speciale verzekeringen. ;)
Gebruikersavatar
Apple Martini
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Apple Martini »

krijger schreef:Daarom heb je voor de MR2 speciale verzekeringen. ;)
Speciaal niet... je moet gewoon taxatie rapport kunnen aanleveren.
Demo

Bericht door Demo »

wniemantsverdriet schreef:Ik trok vol de weg op en dat ging allemaal goed en toen schakelde ik naar zijn 2 en toen kwam ik in de v-tec en toen is mijn achterkant naast me gekomen en kon ik hem niet meer recht krijgen, zou het niet gaan oefenen:) Collega wilde even zien hoe die reed..
Maar met die boom hebben we wel geluk gehad en ik had geen gordel om dus heb geluk gehad dat ik in de auto ben blijven zitten.. kon ook maar aan een kant eruit want de andere kant (Bijrijder) zit het dak op de hoogte van de deur.. reed ongeveer 80 a 85 ofzo. Ben erwel achter gekomen dat z'n targa dak meteen weg is maar de rol beugel is wel aardig sterk.

Al met al best geluk gehad, alleen wat spierpijn..



Je kwam net in de Vtec?


wtf

hoe heb je die b16/18/K20 erin gekregen dan?
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Demo schreef:Je kwam net in de Vtec?


wtf

hoe heb je die b16/18/K20 erin gekregen dan?
Vergeet de bekende f20 motoren niet ;)
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Ik denk ernstig dat je heel veel geluk hebt gehad dat je in die greppel terecht bent gekomen. Naar wat ik begreep ben je met je neus in die greppel terecht gekomen en toen zijwaarts over de kop gegaan. Hierbij ben je tot stilstand gekomen met de cabine precies boven die greppel. Als daar dus geen uitsparing had gezeten in de vorm van die greppel was je er denk ik niet zo goed vanaf gekomen. Ik denk dat de cabine dan toch een stukje platter was geweest.
In de flauwe bocht ter hoogte van het sportcomplex Overhorst is de bestuurder de controle over zijn voertuig kwijtgeraakt en is de auto via de linker berm in een ondiepe sloot terecht gekomen. De neus van de auto heeft zich in de grond geboord waarna de wagen op de kop in de sloot terecht is beland.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Je hebt niet veel vertrouwen in het dak van de mr2, Arthur. Ik denk dat het dak het wel uitgehouden zou hebben. Maar ik denk wel dat hij geluk had dat daar een greppel zat, want zonder die greppel was hij niet over de kop gegaan en denk ik dat hij dan vol met de zijkant in een boom was gevlogen.

En afhankelijk van met welke kant was of mr. verdriet of zijn bijrijder dan heel ongelukkig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Zonde inderdaad.
Maar gezondheid is het belangrijkste, dat leer je dan wel te waarderen ;)
Je leert ook gelijk af om geen gordel om te doen, je hebt echt mazzel gehad!
Afbeelding
phaebo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 259
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:17

Bericht door phaebo »

zonde man :( maar gelukkig zijn jullie zelf ongedeerd.
succes met de auto verder
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Apple Martini schreef:Lijkt me sterk dat de auto allrisk verzekerd is. Indien de auto wa of wa+beperkt casco verzekerd is ontvangt hij noppes.

Waarom niet? Mijn MR2 is nooit anders verzekerd geweest.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Even realistisch Marco, jij kocht dat ding in 2000, toen was hij 9 jaar oud.

We hebben het nu over iemand die hem in 2010 kocht, oftewel 19 jaar oud.

Niet echt vergelijkbaar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Mijne is ook all risk hoor..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Dat is stom. Jij hebt geen risk. Of er moet een boom op vallen.....

Jouw auto komt nooit de straat uit....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Zonde. Gelukkig gaat met de bijrijder en jou alles wel goed verder.

Ohja..

Afbeelding
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Gezien zijn jonge leeftijd zou All Risk moeilijk zijn geweest, denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
wniemantsverdriet
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 sep 2010, 08:57

Bericht door wniemantsverdriet »

Peerke schreef:Gezien zijn jonge leeftijd zou All Risk moeilijk zijn geweest, denk ik.

Nee ik ben alleen maar wa verzekerd, ik kon nog geen eens wa+ verzekeren.. hij was te oud zeiden ze, zat bij doornhof.

Heb ook een vraagje..

Er zitten nog wel zat goede onderdelen op maar hoeveel denken jullie dat ik voor z'n auto kan vragen? Wil hem misschien aan de toyota sloop verkopen maar weet niet wat ik dan moet verwachten, mijn blok is ongeveer alles aan vervangen en die loopt ook prima (starte meteen weer) Mijn interieur, motorkap, spoiler, remmen en bumpers bijvoorbeeld zijn ook nog goed..

Weten jullie misschien iemand die zoiets inkoopt?

Ben ook met de achterkant erin gevlogen en niet met de voorkant, mijn achterwielen zitten ook helemaal vol zand dus snap niet waarom ze dat zeggen.. Heb mezelf ingegraven en toen over de kop geslagen.. ik kijk uit mijn zijraam om te kijken waar ik heen ging zeg maar.
Gebruikersavatar
Apple Martini
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Apple Martini »

MarcoTwo schreef:Waarom niet? Mijn MR2 is nooit anders verzekerd geweest.

Het is een aanname, maar gezien de bouwjaar van de mr2, de leeftijd van de bestuurder (risico factor/groep), dagwaarde is het qua premie niet aantrekkelijk om hem allrisk te verzekeren. En bij veel verzekeringsmaatschappijen willen ze op basis van deze factoren de auto niet eens allrisk verzekeren.

In jouw geval is het anders, jij hebt nogal een investering in jouw mr2 gedaan, v6 motor o.a., staat van de auto is ook anders. Jij bent zelf taxateur, dus ik neem aan dat jouw mr2 getaxeerd is, en allrisk tegen een hogere waarde verzekerd is als de dagwaarde van een standaard mr2 uit '90-'92
Plaats reactie