5 maanden een MR2

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
wniemantsverdriet
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 sep 2010, 08:57

5 maanden een MR2

Bericht door wniemantsverdriet »

Nou dat was mijn MR2 dus, toch 5 maanden in gereden en hij was net helemaal klaar..

http://112webnieuws.nl/html/22-overhors ... izen1.html

Best zuur maar ben er gelukkig heel uitgestapt met mijn collega

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TOY-ota
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45

Bericht door TOY-ota »

daar heb je nog veel geluk gehad! Stel je voor dat je die dikke boom wel geraakt had...

Wel erg jammer van je MR2 natuurlijk
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Daar heb je maar kort plezier van gehad.. zonde hoor. Gelukkig heb je zelf niks. Wat was de oorzaak? Daar kunnen we hier weer van leren..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Mooi dat het (qua verwondingen) nog zo goed afglopen is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
wniemantsverdriet
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 sep 2010, 08:57

Bericht door wniemantsverdriet »

Surferdude schreef:Daar heb je maar kort plezier van gehad.. zonde hoor. Gelukkig heb je zelf niks. Wat was de oorzaak? Daar kunnen we hier weer van leren..


Ik trok vol de weg op en dat ging allemaal goed en toen schakelde ik naar zijn 2 en toen kwam ik in de v-tec en toen is mijn achterkant naast me gekomen en kon ik hem niet meer recht krijgen, zou het niet gaan oefenen:) Collega wilde even zien hoe die reed..
Maar met die boom hebben we wel geluk gehad en ik had geen gordel om dus heb geluk gehad dat ik in de auto ben blijven zitten.. kon ook maar aan een kant eruit want de andere kant (Bijrijder) zit het dak op de hoogte van de deur.. reed ongeveer 80 a 85 ofzo. Ben erwel achter gekomen dat z'n targa dak meteen weg is maar de rol beugel is wel aardig sterk.

Al met al best geluk gehad, alleen wat spierpijn..
Gebruikersavatar
GT4Ever
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 okt 2010, 09:08
Type MR2: AW11

Bericht door GT4Ever »

Gelukkig dat je er zelf goed vanaf bent gekomen. Je hebt zeker geluk gehad dat je alleen wat spierpijn heb. Zonder gordel over de kop zal heel wat ernstiger kunnen eindigen. Alleen inderdaad erg zonde van de auto. Je hebt er maar kort plezier van gehad zo, maar het kan altijd erger ik heb er 2 weken plezier van gehad voordat ik iets vergelijkbaars deed ;)

Weet je al wat je gaat doen? Op zoek naar een andere MR2? Of is dit het einde van je MR2 avontuur?
Gebruikersavatar
wniemantsverdriet
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 sep 2010, 08:57

Bericht door wniemantsverdriet »

GT4Ever schreef:Gelukkig dat je er zelf goed vanaf bent gekomen. Je hebt zeker geluk gehad dat je alleen wat spierpijn heb. Zonder gordel over de kop zal heel wat ernstiger kunnen eindigen. Alleen inderdaad erg zonde van de auto. Je hebt er maar kort plezier van gehad zo, maar het kan altijd erger ik heb er 2 weken plezier van gehad voordat ik iets vergelijkbaars deed ;)

Weet je al wat je gaat doen? Op zoek naar een andere MR2? Of is dit het einde van je MR2 avontuur?

Ik weet het nog niet, eerst maar even hard sparen weer.. Kan hem niet echt uit mijn hoofd krijgen.. We zien wel, maar traction control is wel een optie voor de volgende auto:)
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Zo op het eerste gezicht is die boch niet zo spectaculair dat ie niet met 85 genomen kan worden. Was het glad door vorst of blubberig door modder? Waren je banden in goede staat? Wanli?

Afbeelding
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Denk niet dat de Vtec inkwam, of je moet geswapt hebben naar een Honda-blok.

Waarschuwing voor de rest: het is nog steeds winter en de wegen kunnen glad zijn. Misschien een beetje rekening mee houden.

Banden ben ik ook wel benieuwd naar trouwens.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Balen dat het zo gelopen is, als je naar die bocht kijkt dan zou het toch wel moeten kunnen. Wat is er gebeurd?

In ieder geval goed dat je er zelf zonder grote problemen uitgekomen bent, dat blijft toch het belangrijkste..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
wniemantsverdriet
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 sep 2010, 08:57

Bericht door wniemantsverdriet »

Green Goblin schreef:Denk niet dat de Vtec inkwam, of je moet geswapt hebben naar een Honda-blok.

Waarschuwing voor de rest: het is nog steeds winter en de wegen kunnen glad zijn. Misschien een beetje rekening mee houden.

Banden ben ik ook wel benieuwd naar trouwens.

Ja bedoel dat ik net in de 5000 toeren kwam en dan krijg je wat meer koppel denk ik omdat er extra kleppen open gaan en heb gewoon 4 goede banden erop zitten want die ga ik nog verkopen:P Het had in de middag wel wat gesneeuwd maar had daar niet meer echt rekening mee gehouden.. Dus nat en glad was het zowieso.

En op de foto zie je een vrouw staan en vanuit die bocht ben ik gekomen, dus het was voor mij een langere bocht dan je denkt en ik ben daar dus in zijn 1 vol de weg op gegaan.. en ongeveer waar die auto rijdt ben ik gaan glijden, volgens mij kwam het ook niet door de bocht maar was hem gewoon kwijt..

Hoe kan ik op het forum ook een afbeelding toevoegen? kan geen bijlages toevoegen.. Vandaag wordt mijn auto thuis af gezet dus kan ik nog eens een foto maken.
Gebruikersavatar
wniemantsverdriet
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 sep 2010, 08:57

Bericht door wniemantsverdriet »

En die bocht kon ook makkelijk want heb nou net een maand een nieuwe baan en daarvoor heb ik anderhalf jaar elke ochtend en avond deze bocht gereden om naar mijn werk te gaan dus kan de bocht wel aardig dromen en ben er vaker harder door gegaan.. Maar soms zit het tegen en heb wel eens eerder wat gevoeld dat de achterkant aant glijden was maar nu stond de achterkant binnen een seconde naast me. Maar heb wel wat tegen gestuurd en daardoor ben ik in de linkerkant van de berm terecht gekomen in plaats van aan de rechterkant en daar staan net wat meer bomen dus ook nog wel wat geluk mee..
Gebruikersavatar
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 dec 2009, 17:32
Type MR2: AW11

Bericht door MR2Pierre »

Oei.. Kheb nog nooit een MR2 gezien die over de kop is gegaan :::|.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wniemantsverdriet
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 sep 2010, 08:57

Bericht door wniemantsverdriet »

MR2Pierre schreef:Oei.. Kheb nog nooit een MR2 gezien die over de kop is gegaan :::|.

Ik ook niet, heb het wel meegemaakt..;)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

wniemantsverdriet schreef: Hoe kan ik op het forum ook een afbeelding toevoegen? kan geen bijlages toevoegen.. Vandaag wordt mijn auto thuis af gezet dus kan ik nog eens een foto maken.
showthread.php?t=80
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Potverdikkie!

Gelukkig zijn jullie er heelhuids uit gekomen!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Pff, en de verzekering? gewoon WA zeker?
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) zonde :X
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Wel een klassiekertje dit... helaas... :'(
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Surferdude schreef: Wanli?

LOL:-) Er rolt net een CRX Del Sol (in bijna topstaat) rapport uit de printer en die staat op echte Wanli S-1099 o.i.d. banden.:lach: :lach: :lach:



Erg zonde dit verhaal, hopelijk kun je van het verzekeringsgeld een vergelijkbare MR2 (of iets anders) kopen? Gelukkig geen last van whiplash e.d.?

Overigens... noemen ze dát een sloot, een greppel is wat meer van toepassing.;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie