XS-Power : Ervaring??

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Nome
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:02
Type MR2: AW11

XS-Power : Ervaring??

Bericht door Nome »

Mensen hier die ervaring hebben met XS-Power producten?
Xs-Power bied tegen redelijk interesante prijzen uitlaten, intercoolers en turbokits aan voor de sw20.
Nou kan ik me herinneren dat er in het verleden wel eens over is gediscuseerd maar kan me de uitslag daarvan niet meer precies herrineren!!::)

Grtz

(www.xs-power.co.uk)
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Voor zover ik me kan herinneren was de conclusie op de diverse buitenlandse forums dat je krijgt waarvoor je betaalt: lage prijzen maar ook mindere kwaliteit dan de bekende merken, wel redelijk voor wat het kost.
Een tijd geleden toen de Berk intercoolers op de markt kwamen werd ook de vergelijking gemaakt tov de goedkope XS-intercoolers. Conclusie toen was dat de XS duidelijk mindere kwaliteit en ook minder functioneel was dan de Berk. Berk daarintegen was meer dan gelijkwaardig aan Greddy/Phoenix ed maar goedkoper, veel waar voor het geld.
De XS werd aangemerkt als: je betaalt budget en krijgt dat ook, is voor weinig geld redelijke upgrade als je de duurdere/betere versies niet wilt of kunt betalen.
xplorer

Bericht door xplorer »

Berk??? waar is dat te vinden dan en is het ook wat betreft kwaliteit en niet alleen functioneel hetzelfde als greddy e.d.? je hoort nog wel eens dat van dat goedkopere spul erg snel wil scheuren of kapot gaan.
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

laat ik eens echt Peter zijn , en tergelijkertijd volop eerlijk zijn ....( met genoeg bewijs achter de hand )

allemaal ongehoorde kut troep ... 3 de rangs zooi tot de met ! .... en de kans dat zelfs de lokaale oud ijzer het pisbakken rvs niet inneemt is erg groot .....

dat is toch vrij duidelijk heh ? ;D

beter is Spoon .. of Mugen .. oops .. jullie hebben toyota's heh ... sorry :lach:
roald

Bericht door roald »

ik heb nog nooit van pisbakken RVS gehoord hoor, maar dat moet dan wel erg goede rvs zijn die bestand is tegen zuure zoute chemisch vocht:P
maaruh, het zal wel gewoon rvs304 zijn maar kut gefabriceerd ofzo
Nome
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:02
Type MR2: AW11

Bericht door Nome »

Het kan nooit van mindere kwaliteit zijn dan t gemiddelde sjonnie staal wat gebruikt word in opeltjes en HONDA´s!!;)
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

xplorer schreef:Berk??? waar is dat te vinden dan en is het ook wat betreft kwaliteit en niet alleen functioneel hetzelfde als greddy e.d.? je hoort nog wel eens dat van dat goedkopere spul erg snel wil scheuren of kapot gaan.

Berk is top, minstens gelijkwaardig aan de dure merken zoals Greddy/Phoenix. In vergelijkingstest was performance beter dan Greddy.
Berk maakt volgens mij Intercoolers en uitlaat systemen voor de MR2 Turbo.
Ik heb zelf al een tijd een Berk intercooler set liggen die nog een keer op de Tubby gaat, alles ziet er top uit.
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Turbo_PePe schreef:laat ik eens echt Peter zijn , en tergelijkertijd volop eerlijk zijn ....( met genoeg bewijs achter de hand )

allemaal ongehoorde kut troep ... 3 de rangs zooi tot de met ! .... en de kans dat zelfs de lokaale oud ijzer het pisbakken rvs niet inneemt is erg groot .....

dat is toch vrij duidelijk heh ? ;D

beter is Spoon .. of Mugen .. oops .. jullie hebben toyota's heh ... sorry :lach:


JA PETER, ga nu maar een pilletje nemen :P

Je hebt het over XS mag ik hopen.

Als je daarmee ook Berk bedoelt, dan kan ik alleen maar concluderen dat je die blijkbaar nog nooit bekeken hebt.

We weten inmiddels wel dat jij alleen het duurste van merkspul goed genoeg vindt en daarop kickt :lach:
Het is natuurlijk schokkend voor je om te ervaren dat niet iedereen de prijs daarvoor over heeft of niet kan betalen en probeert goedkoper redelijk spul te vinden;)
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

nou als 3 downpipen binnen 2 maanden scheuren , een spruistuk een gat ter groote van me duim vertoont , een uitlaat die net zo krom hangt dat ide omgelast moet worden , of een intercooler waarbij je de randjes nog moet aflassen bijna kwaliteit is .... dan ben jij erg ruimdenkend.... ik vind het een beetje modderig allemaal.

en vaak is het nog geluk hebben ook , de 1ne intercooler is aceptabel , en andere geen porem.
tja .. je krijgt waar je voor betaald dat is duidelijk ... maar het is ook gewoon niet mijn ding.

overigens .. ik voel me niks te goed voor een XS power of ssac product hoor. want had er zelf een intercooler en bov van ... en die waren mooi. maar ze hebben ook ernstig veel rommel , vooral uitlaat delen zijn drama.

Berk ken ik , heb er hier een intercooler kit van liggen... zal eens kijken of ik er een xs power kitje naast kan krijgen ... geloof me 75% ziet anders dan kleur ... geen verschil ..( komt ook uit dezelfde fabriek uiteindelijk ) ;)

maar goed ... ik zou liever ietsjes meer betalen en voor merk gaan .... ook al zou ik zelf ook erg verleidt worden door de ssac en xs power prijzen.
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Nome schreef:Het kan nooit van mindere kwaliteit zijn dan t gemiddelde sjonnie staal wat gebruikt word in opeltjes en HONDA´s!!;)


ander maak jij even vrienden hey ...;D
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Ik heb een Greddy intercooler, simpel weg omdat ik die voor een betaalbare prijs kon krijgen. Was dat niet het geval geweest, was de keuze op een Berk gevallen. Exact hetzelfde als de greddy echter een rip of 2 goedkoper ;)

Btw, greddy bevalt goed ;)
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Ik rij al ruim een half jaar rond met een Motoria (is XS Power) uitlaat rond en vind het een geweldig ding.. Roest niet, klinkt geweldig en ziet er nog eens superdik uit.

Is ook erg netjes in elkaar gelast. :)
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Plaats reactie