ABS pomp ratelt?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
stampertje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 674
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
Type MR2: AW11

Bericht door stampertje »

arnie haalt me de woorden uit m'n mond ;)

maarre, je zit bij een rallyteam en je weet niet hoe je remvloeistof moet ontluchten???
Afbeelding
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

[message deleted]
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 feb 2007, 19:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Is in principe niet anders als zonder ABS hoor. Gewoon blijven zuigen totdat je geen luchtbellen meer ziet :lach:
Driving: '92 AT190 Carina E GTi LB,
Restoring: '88 Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Corolla AE92 GTSi HB
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

[message deleted]
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 feb 2007, 19:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Dan zou ik eerder eens kijken naar het vacuum van de bekrachtiger. Misschien een klein lek in het slangetje ofzo?
Driving: '92 AT190 Carina E GTi LB,
Restoring: '88 Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Corolla AE92 GTSi HB
De Sloper
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:55
Type MR2: AW11

Bericht door De Sloper »

FreshPrince schreef:Ik heb wel eens van horen zeggen dat tijdens het ontluchten met ABS de abs-pomp ook een aantal seconden moet draaien. Dit kan door middel van een diagnoseapparaat of door middel van kortsluiten.

Maar goed een ding is in ieder geval duidelijk; dit is niet zoals het hoort :P Ik ga van de week eventjes langs bij de Toyota dealer om te vragen wat zij ervan denken! Hou jullie op de hoogte! Vraag me ook af of mijn hoofdremcilinder nog in orde is...1e keer remmen is het pedaal erg zacht, maar de 2e keer als ik pomp is het pedaal gewoon hard. Ook zakt het pedaal niet weg als het remsysteem op druk staat...

Als je rem pas de tweede keerop druk komt, is dat een teken dat je hoofdremcilinder niet goed is. Echter zou hij dan juist wel moeten weglkopen als je het pedaal ingedrukt houdt.
Ik heb overigens nog wel een abspomp liggen die je mag proberen om te kijken of ht dan beter gaat. (heb overigens ook een ontluchtingssetje, maar de ervaring leert mij (wij ontluchten elke week wel een keer) dat handmatig met een flesje en slangetje toch het beste werkt. Het nadeel is wel dat je met 2 man moet zijn.
Als je hulp nodig hebt, moet je het maar eve laten weten. (Ben geen ABS expert)
Mvg Hans
Afbeelding
Plaats reactie