Waarom zoveel ZZW's te koop op internet??

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Leliev schreef:De sw neigt met het uiterlijk naar de AW11
De zzw neigt met de rij-eigenschappen (kart) naar de AW11
De mx neigt met het uiterlijk richting ehh.. Als ik dan toch moet kiezen, naar de sw. De sw neigt weer door naar de AW11, oftewel er is maar 1 conclusie.


Ga toch AW11 rijden. The fun, the looks and the skills.. :P
Oh, en in een AW11 kan je ook behoorlijk wat spullen kwijt kan ik je vertellen..
Toch vind ik een ZZW wel net iets lekkerder rijden dan een AW, maar dat mag vanwege het leeftijdsverschil ook wel ::) maar goed, een AW is wel een goed alternatief voor beide.. maar dan wel een SC, zodat je ook een beetje van de plek komt ;D
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Of een 20v erin hangen ;) Ook met VVT dan, toch ook een beetje Spyder gevoel, zeker met de T-tops..

Ruimte in een AW is prima te noemen, naar Wales ging het ook perfect. Kampeer spullen mee voor 2 personen :)

Deze zat later tot de nok vol :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Trouwens, reservewiel is altijd beter dan een spuitbus (he harm? :P)
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

MRobbert schreef:Sorry Bjorn, maar ben het er toataal niet mee eens:X

Heb ook voordat ik besloot de zzw30 te kopen met diverse mx-5 en gereden en enkele (2) van mijn kennissen hebben er nog steeds 1.
Oke de turbo uitvoeringen zijn sneller, maar kwa wegligging en kwa bochten is de zzw30 toch echt beter.

Nog een groot voordeel is dat de zzw30 veel exclusiever is dan de mx-5; van die zie je er al zoveel.

Groet Robbert

Iemand al de vergelijking gemaakt met de MX-5 2.0 RC?

En evt. een recente versie van de S2000 erbij?

En een SLK280 of SLK350, een E46 330Ci Cabrio of een A4 3.0 Cabrio?



Een late 1.8 rijdt erg goed, niet echt brute power en qua geluid weinig belevenis, maar wel leuk. Helaas mag ik er geen eentje ;D en ook de MX-5 2.0 kan geen genade vinden. Een S2000 wel, de SLK (met 6 pitter natuurlijk) kan ook geen genade vinden bij de wederhelft.

Als ik over de Beemer begin of de Audi (mét achterbankje!) komt er ook weinig positiefs uit.

Oh Cooper S Cabrio zou dan wel weer mogen.:driving:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

MazdaMarco schreef:Pfffff, het lijkt wel of ik in het archief van een paar maanden geleden aan het kijken ben.
Toen liep er volgens mij ook zo'n zelfde discussie (met dezelfde conclusie: MR2-rijders vinden de MX-5 niks en andersom doen we niet zo moellijk :P )

Overtuig ons eens (al is het met deze 1.8 RC).;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

whitespider schreef:haha wat n strijd tussen sw20 en zzw30 rijders,
wel gek want meeste (ikzelf ook) sw20 rijders stappen vroeg of laat toch ook over op de zzw30.
En helaas moet je hierbij idd het ruimteprobleem op de koop toenemen, maar gezien de andere voordelen bij deze auto valt dit probleem in t niet.

Nee, dan is het een geheel ander merk of concept.

Tenminste hier wel.

Een vroege F355 Spider is ook leuk, maar erg kostbaar in onderhoud en voor de aanschafprijs koop je ook iets erg leuks en erg nieuws.:dux-blij_thumb-up:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Sjerief schreef:Omdat de stap van iets "leuks"naar iets moois vrij groot is ;D ;D

Iets leuks kost maar weinig minder dan iets moois van de eerste jaren.:::|
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
whitespider

Bericht door whitespider »

wel vergelijken in dezelfde aanschaf/prijsklasse dan he?
Dan ligt t ook nog waar je de hoogste prioriteit aan geeft.Snelheid ruimte en of kosten enz
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Ik zie mezelf over een tijdje wel een zzw kopen. Maar dan "moet" er wel een 2ZZ in ofzo.. maar de auto an sich trekt mij wel aan. AW11 had ik bijna gekocht voordat ik de SW20 heb gekocht, een sherwood met zonnedakje. Gelukkig niet gedaan, SW20 heeft me verrast in positieve zin.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

+1 over de ZZW :)
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

Hallo,

Ik vraag me af of een 2zz wel te verkiezen is boven een 1zz (daargelaten de zuigerveren=pre-cat problemen) Een 2zz heeft dan wel 192 pk's, maar die zijn er pas boven de pakweg 5500 rpm. Die 143 pk's zijn er al bij lage toerentallen en blijven ook tot 6000 rpm. In bochten erg prettig omdat de auto lekker voorspelbaar is en goed "op het gaspedaal" gereden kan worden. Het lijkt mij dat als er ineens veel meer vermogen op de achterwielen komt, ergens in de bocht, de afloop nogal ongewenst kan zijn...
Ik ga het uitlaatsysteem een beetje aanpassen (binnen de APK-normen) en hoop zo boven 150 pk ( en geen pre-cat probleem) uit te komen, maar wél met de mooie vlakke vermogen-krommes.
vrgr
Henri
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Het lijkt mij dat de 2zz niet plotseling beschikbaar komen. Dat als je de 5500 toeren grens bereikt er ineens 40 pk bij is.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Mwah ik kan het me niet voorstellen dat het onderstel van een zzw die 2zz niet hebben kan.. dan denk ik dat je toch je eigen auto onderschat :santa2:

[youtube]6eyqSZgUhVw&feature=channel_page[/youtube]
Plaats reactie